Kantonalni zavod za zaštitu kulturno-historijskog i prirodnog naslijeđa Sarajevo je na Zahtjev Službe za urbanizam Općine Stari Grad Sarajevo (br. UP-I-05-19-155/23-IH od 17.02.2023.) radi izdavanja stručnog mišljenja za lokacijsku informaciju za radove rekonstrukcije krova i uspostave lifta u unutrašnjosti stambenog objekta u ulici Ćemerlina br. 1, 13.03.2023. godine izdao Mišljenje na Idejni projekat sanacije i rekonstrukcije krova i uspostave lifta za osobe sa invaliditetom, br. 327/23-Z-12.
Radove na temelju Idejnog projekta Zavod je opisao kao prihvatljive s aspekta zaštite. U obrazloženju Mišljenja navodi se da predmetni objekat „spada u legalno izgrađene objekte ambijentalne i arhitektonske vrijednosti. Na listi je evidentiranih, prethodno zaštićenih i zaštićenih nepokretnih dobara baštine i prirodne baštine KS kod Službe zaštite (pod brojem 5301039E-1) koji se nalaze na trasi planirane saobraćajnice i za njih je odlukom o provođenju Regulacionog plana ‘Mahale-Medrese’ (Službene novine KS, br. 15/2014) predviđeno da se mogu zadržati do privođenja zemljišta konačnoj namjeni i da se za iste mogu odobriti radovi tekućeg održavanja, kao i radovi u cilju obezbjeđenja stabilnosti i normalnog korištenja objekta (Član 22). Projektovani lift usklađen je sa urbanističko-tehničkim uvjetima za otklanjanje i sprječavanje stvaranja arhitektonsko-urbanističkih barijera za kretanje invalidnih lica (Tačka 1.6; Uredba Vlade Kantona Sarajevo, Službene novine KS br. 5/2000).“
Nadalje, Zavod je 17.11.2023. godine na Zahtjev Službe za urbanizam Općine Stari Grad Sarajevo, br. UP-I-05-19-4435/23-MA, od 06.11.2023. god. za predmetni objekat izdao Rješenje o saglasnosti, br.1788/23-Z-12, s obrazloženjem da je Glavni projekat usaglašen s aktom Mišljenja ovog Zavoda br. 327/23-Z12.
Predmet pomenutog Zahtjeva nije bio dogradnja nove etaže, a ista je izvršena protivzakonito, mimo prostorno-planske dokumentacije (Regulacioni plan Mahala-Medrese), Separata zaštite „Mahale-Medrese“ i Glavnog projekta za koji je izdata saglasnost.
Nakon što je Zavod ustanovio da se radovi vrše s ciljem degradacije i uništavanja ambijenta i kulturno-historijskog naslijeđa Sarajeva, te je aktivnosti prijavio Opštinskoj i Kantonalnoj inspekciji (br. 36-02-01-1652/24-Z-20, od 13.11.2024.). U prijavi je navedeno da je nadziđivanje predmetnog objekta izvedeno bez saglasnosti Zavoda. Također, „objekat se nalazi na trasama saobraćajnice planirane na osnovu Urbanističkog plana Grada Sarajeva za period 1986 – 2015. godina“.
Inspekcije su nakon izlaska na teren utvrdile da investitor nema potrebne saglasnosti niti dozvole za izvođenje radova.
Ovim putem naglašavamo da su nakon inspekcijskog nadzora radovi nastavljeni, kao i kontinuirani pritisak izvana na Službu zaštite ovog Zavoda da se pogoduje investitoru.
Navedene nelegalne aktivnosti u direktnoj su suprotnosti sa radom uposlenika Zavoda, koji, iako često izloženi ovakvim i sličnim pritiscima, svom poslu postupaju isključivo profesionalno i u skladu sa zakonom.